מחול מזרחי - ZEUS
ריקוד מסורתי, אקזוטי, חושני ומלא עוצמה נשית
שורשיו במצרים העתיקה, והינו אימון המשמש כדרך נהדרת לשפר את הכושר הגופני. אימון המחול המזרחי תורם לשיפור יציבה וקוארדינציה, לאיזון בין שרירי הבטן לשרירי הגב, להגמשת המפרקים והפחתת כאבי הגב, בנוסף לכך, אימון המחול המזרחי מסייע במניעת אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן) ובמניעת דליפת שתן וצניחת השלפוחית, לכן האימון מומלץ במיוחד לנשים בגיל מתקדם ולנשים לאחר הלידה.

מחול מזרחי ב-ZEUS:
פעם בשבוע (בוקר בסטודיו 2
המדריכה שלנו:
יוליה גורבונוב

משך האימון:
55 דקות
הריקוד מוכר כחלק מההוויה החברתית והתרבותית של עמי צפון אפריקה ומרכז אסיה. בתחילת דרכו היה זה ריקוד דתי, שרקדו נשים בטקסים שונים שקשורים בפולחן האדמה, הפריון והמיניות. לריקוד אין סדר צעדים קבוע, ויש בו הרבה מקום ליצירתיות ולחופש ביטוי אישי. הרפואה העממית מלאה בדיווחים על השפעתם החיובית של ריקודי המחול המזרחיים על מערכות שונות בגוף: הלב וכלי הדם, התנועה, העיכול, השתן, העצבים ועוד. חשיבות מיוחדת יש לתרומת ריקודי הבטן להריון, ללידה ולשיקום שאחריהם: אצל רקדניות המחול המזרחי הלידה מהירה יותר, בגלל היכולת הנרכשת שלהן להרפות את השרירים העמוקים, דבר שגם מחליש את כאבי הצירים.

אימוני המחול המזרחי מומלצים גם על-ידי אורתופדים, ובמיוחד למי שסובלים מבעיות יציבה ומבעיות בגב התחתון. במחול המזרחי, להבדיל מהתרגילים הרגילים שמתבצעים לחיזוק שרירי הבטן, מופעילים גם שרירי הבטן וגם שרירי האגן, ועל ידי זה משיגים שתי ציפורים במכה אחת. בנוסף. נעשית עבודה על הגמשה של המפרקים באזור המעבר בין עמוד השדרה המותני והאגן, וכמובן גם על מפרקי הירך, שלהם תפקיד חשוב בכל נושא היציבה. 

המחול המזרחי טבעי יותר לאישה בשל מבנה השרירים. הריקוד מתמקד לעתים קרובות בלבודד חלקים שונים של הגוף, להזיז אותם באופן עצמאי בדפוס חושני, אריגה יחד את הטופס הנשי כולו. ריקוד המחול המזרחי מבוצע בדרך כלל ברגליים יחפות, ולכן רבים מדגישים את הקשר הגופני האינטימי בין הרקדנית, הביטוי שלה ואמא אדמה. האימון מתחיל בחימום, לאחריו נלמדת טכניקה, תרגילי הפרדה, קומבינציות וכוריאוגרפיות. האימון מסתיים בהרפיה ועבודת ידיים.במסגרת האימון נלמדים סגנונות שונים במחול המזרחי, מקצבים שונים, ומתקיים שימוש באביזרים כגון מקל, צעיף, סגאט וכו'.

אימוניהמחול המזרחי גם מומלצים במיוחד למי שסובלים מבעיות בגב התחתון. הבעיות האלה נובעות ברוב המקרים מההקשתה החזקה של עמוד השדרה קדימה. על ידי חיזוק שרירי האגן מנוטרלת או מוקטנת הקשתה זו, וכך גם את הלחץ על האלמנטים האחוריים בעמוד השדרה, ששם בדרך כלל מסתתרות הפתולוגיות.

על הריקוד:

התחבר לעוצמות בחוויית הכושר שלך